Ön Yükleyiciyi Kapat

DİŞ ÇÜRÜĞÜ TEDAVİLERİ

DİŞ ÇÜRÜĞÜ

Dişler düzenli olarak fırçalanmadıklarında üzerlerini yapışkan özellikteki bakteri plağı kaplar. Kısa süre içinde bu bakteriler ürettikleri asitler ile dişlerin mineral yapısını bozarak diş çürüklerini başlatır.

DİŞ ÇÜRÜĞÜ NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Çürüklerin tedavisi çürüğün derinliğiyle ilişkilidir. Bu nedenle küçük boyutta çürükleri henüz ağrı başlangıcı olmadığı için önemsememek son derece yanlış olur. Böyle bir yaklaşım öncelikle dişin tedavisinin daha ileri bir aşamaya ilerlemesine sebep olacak hatta sonraki aşamalarda çekim gerekliliğini doğuracaktır.Dişlerin çiğneme yüzeyindeki oluklarda henüz başlangıç seviyesinde olan çürükler fissür örtücü adını verdiğimiz bir tedavi yöntemiyle koruma altına alınabilmektedir.Mine seviyesinde ilerlemiş veya dentine ulaşmış çürüklerin ise tamamen dişten temizlenerek oluşan boşluğun dolgu materyali ile doldurulması şeklinde tedavileri tamamlanır.Derin dentin çürüklerinde ise çeşitli belirtiler değerlendirilerek buna göre tedavi seçimi yapılır. Bu durumda iki seçenek vardır. Birincisi derin dolgu olarak tarif edebileceğimiz kuafaj işlemidir. Diğer seçenek ise kök kanal tedavisidir.Pulpa adını verdiğimiz dişlerin damar-sinir paketinin bulunduğu bölgeye ulaşmış çürükler için kök kanal tedavisi kaçınılmazdır. Bu durumda dişlerin kök kanalları tamamen temizlenerek kanal dolgu materyalleriyle tamamen tıkaçlanır. Kök kanal tedavisi tek seansta bitirilebileceği gibi dişin enfeksiyon şiddetine bağlı olarak artı seanslar gerektirebilir.

KISACASI

Dişlerin çürümemesi için koruyucu tedavi,
Çürük dişlerde çürüğün ilerlememesi için dolgu,
İleri derecede çürüklü dişlerin kaybedilmemesi için kanal tedavisi yapılması şarttır.